Jardin d'olive
Kijk, dát misten we nog in de Vershal. Een authentiek en sympathiek speciaalzaakje dat zich volledig richt op olie. Taoufik El Quama doet ons alles uit de doeken over de verrukkelijke en heilzame werking van zijn olijfolie en arganolie. Én honing, want ook daarvoor moet je hier zijn. Hij laat ons proeven, vergelijken en vertelt het verhaal achter al die mooie producten. Welkom in Jardin d’Olive. Een winkeltje vol (h)eerlijks van een man vol passie!
Griekenland, Spanje, Italië, Marokko … Taoufik is voortdurend op reis om de boomgaarden waar zijn olie vandaan komt, te bezoeken. “Ik praat met de boeren, kijk wat voor machines ze gebruiken bij de persing, controleer of er geen bladeren of andere rommel worden meegeperst, of er niets wordt toegevoegd. Alleen zo kan ik de allerbeste en meest zuivere producten garanderen.” Dat is uitsluitend olijfolie van de eerste persing, Vierge en Extra Vierge. Niets toegevoegd, niet bewerkt, puur natuur. Dat ruik je en dat proef je. “Hetzelfde geldt voor de arganolie die in Nederland nog betrekkelijk onbekend is. Geperst uit de geroosterde pitten van de arganvrucht uit Zuidwest-Marokko. Heel subtiel van smaak en enorm gezond.
XA design heeft voor Jardin d’Olive een website ontworpen die zowel op mobiel als op desktop goed zichtbaar is. We hebben gekozen voor een ‘onepager’ website. Enkele voordelen van een onepager website is dat het overzichtelijker is en de bezoeker is makkelijker vast te houden. Het schijnt zo te zijn dat we liever scrollen dan dat we klikken.
Voor de verpakking van de verschillende producten van Jardin d’Olive, hebben we etiketten gemaakt die afgeleid zijn uit Marokko. Er zit een verwijzing in door het herkenbare Marokkaanse patroon. De productgroepen hebben we met een andere kleur aangegeven. In de toekomst kunnen er nog meerdere patronen gemaakt worden voor andere soort oliën.
Bij een nieuwe merk hoort natuurlijk ook promotioneel materiaal. Denk bijvoorbeeld aan stickers en tassen. Ook hierbij kan XA design je uiteraard helpen.